cAhaYa

cAhaYa

15 Februari 2011

SaYa DaPaT CinCin

AsSaLamUaLaikuM..

ape igt korg je ke ade cincin..aku pun ade lah..hahha..saya dah tunang okeyhh [gurau jer] kuku saya pendek..cepat lah propose saya... @_@ --> moOd gatal .. ermm cuti yg lepas aku beli cincin..aku yg beli sebb tak da yg nak propose saya lagi.. [kuku saya pendek betul tak tipu]..di sebabkan cincin tu besar,, aku pakai kat jari tgh belah kiri..yeah muat2..lepas tu abah aku tegur.. 

"Limah,, tak baik pakai kat jari tengah"

aku reply ape korg tahu??

"ermm nanti jatuh la abah..longgar cincin nyer"

mak aku sampuk

"alah jup lagi ko gemuk tukar lah kat jari manis pulak,, karang tak pasal2 je nagis tak berlagu cincin hilang"


ermm,, so aku pakai lah kat jari tengah...sehingga ke IPG tercinta ini..pastu kawan2 aku pun tegur tak elok pakai kat jari hantu tu..okeyhh baik,,saya tukar ke jari manis..tak da la longgar sgt pun..ok jerk..hehe

then aku pun notify ade NOTE baik punya dari FB..so aku pun sedut masuk dalam blog aku..pengajaran agar memakai cincin cara yang betul...mari lah kita ubah cara pemakaian cincin kia ^_^ mulai sekarang..

"biasakan yang betul, betulkan yang biasa"


saya kuku pendek [propose lah saya] ehh joke jahh


CARA MEMAKAI CINCIN YANG BETUL
TIADA YANG BETUL MELAINKAN YANG BETUL BELAKA

NASIHAT Nabi Muhammad SAW kepada Saidina Ali KWJ. Sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan,Nabi Muhammad SAW berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai

cincin pakailah di jari:


1] JARI MANIS

2] JARI KELINGLING (ANAK JARI)

Dan JANGAN MEMAKAI PADA JARI,

1] JARI TENGAH

2] JARI TELUNJUK

Nabi Muhammad SAW melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah MENIRU cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu KAUM YANG DERHAKA DI ZAMAN NABI LUT A.S.


PERHATIAN ! ! !

Cara memakai cincin adalah termasuk LELAKI atau pun PEREMPUAN.

saudara dan saudari,sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara-mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam,kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah SWT.Nabi SAW. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw.. senang je kita dapat PAHALA... ^____^

aku bace dari note FB dia..
tQ..   




Tiada ulasan:

Catat Ulasan