cAhaYa

cAhaYa

13 Mac 2011

Malaysia Boleh !!

assalamualaikum..

aku nak bagitahu yang sesungguhnya aku bangga menjadi anak Malaysia..  sebab apa?? ofcourse la sebab Chong Wei dapat kalahkan Lin Dan malam tadi..hehe..tapi kan aku rasa aku tahu kenapa Chong Wei menang..

sebab nya ialah mak aku tak tengok pun perlawanan tu malam tadi..  kalau dia tengok for sure Chong Wei kalah..  mak aku ni emo semacam kalau bab Chong Wei main badminton..  mana tak nya,, kalau tak dapat reply bola tangkis tu balik ke pihak lawan,,  mula lah dia berzikir :

matilah Malaysia macam ni
kalahlah Chong wei ko,, maintain kan aje lahhh...
(dengan nada mengharap sesuatu keajaiban berlaku pada team Malaysia)

kan orang kata : apa yang kita ungkapkan adalah doa..hehehe..
so aku rase doa mak aku mudah dimakbulkan Allah..
that's why la aku anak yang taat,, (bajet)
buatnya dia sumpah aku jadi batu macam tanggang kan dah susah..

korang nampak tak perkaitan cerita aku ni??
tak nampak sudah..heheh


berbalik pada cerita badminton semula..
masa beregu kan Tan Boon Hiong dan Koo Keng Keat lawan Denmark


kebetulan mak aku tengok...
set 1 ok la Malaysia lead.. second set Denmark menang..
mak aku dah gelabah.. (emo kan) hehe mati aku kalau mak aku baca blog aku ni..
set penentu Malaysia kalah di tangan Denmark..
(mesti sebab mak aku yang terlalu emo,, dan doanya terus diangkat Allah..mak jangan marah ekk..
saja nk interprem nama mak) hahaha


tahniah Chong Wei



bila lah anak melayu nak bangkit dalam 
sukan badminton ekk??

3 ulasan:

  1. aku bengang gile tgk beregu kalah
    peh2
    rase mcm nk cmpk tv tu kat luar tgkap
    hahahhaha

    BalasPadam
  2. limah! aku ada perasan kesalahan ejaan dalam blog kau! ha3. pada perkataan 'di reka' sebelum nama halimah mahat bawah post tuh, sepatutnya-direka! hehe, tukan imbuhan, bukan kata sendi nama =)

    BalasPadam
  3. una taw xper..hekhek
    dayana : aku dah tukar dah..sila lihat :)

    BalasPadam