cAhaYa

cAhaYa

08 April 2011

kali pertama PBS

assalamualaikum..

erkk lama nya aku tak update blog aku..haishh sumpah busy..grrr busy ker??
busy la banyak assingnment yang perlu disiapkan..
dan hari ini,,erk dengan lapang dadanya..aku dah siap hantar kesemua asingnment yang perlu dihantar..
alhamdulilah ..LEGA BEB!! haha

ermm ni aku nk cerita pengalaman pertama kali aku PBS..
PBS tu ape weyhh??
erkk PBS tu pengalaman berasaskan sekolah..
aku buat kat SK. Parit Pinang Seribu, Muar

ermm nk taw bukan aku je yg buat kat situ..
aku and timah dah konfem la buat kat situ kan..
+ 4 Orang dak IPRM
+ 2 Orang akak senior IPPM (praktikum)
+ 2 Orang dak IPTHO (praktikum)

meriah beb!!


satu penghargaan sangat sebab walaupun hanya seminggu
 kat sekolah dah ada sesi penggambaran.. 



first day :


hari first gerak pergi sekolah naik motor,,erkk sebab kereta mak aku bawa pergi kerja
so aku amek keputusan pergi sekolah naik moto..
aku pinjam moto makcik aku..aku suka pakai moto dia sebab nampak sporty..
ok aku memang minat benda yang nampak sporty..

second day :


gerak pergi sekolah naik kereta..awww..tapi bukan bawa kereta sendiri,,sebab kan mak aku bawa pergi kerja,, so aku tumpang mak cik aku..tu pun sebab hujan pagi tu..
kalau aku pergi sendiri jawabnya pukul 7 baru gerak..
tapi tumpang orang kan,,so gerak dalm kul6.30 mcm tu la lebih kurang

petang tu abg aku offer nk bawa kereta dia tak pergi sekolah..
aku ape lagi..bagai bulan jatuh ke riba..
opkos la aku cakap nak kan..

so hari kedua sampai la ari jumaat last kat sekolah aku bawa kereta..
best gila,,teruja sangat..sebab before ni mak aku memang tak percaya kalau aku yang bawa kereta..
maybe dia dah yakin kat aku sebab 15/3/2011 aritu aku dah dapat lesen FULL,,
NO "P" sticker lagi...fwettttttttttttt....
bangga MAK nak!!

and the moment paling best kan,,mak aku bagi aku bawa kereta sampai bandar MUO,,
OMG biar betul mak aku bagi kebenaran..sumpah tak percaya..
ari kamis minggu PBS tu, Jawa ajak g McD kat Wetex Parade..
so ape lagi mak dah bagi green light..
bawa je la kereta sampai bandar..
erkk bila dah sampai bandar,,macam tak percaya je..
ok aku dah pandai cilok2 baik punya...
dan selamat kembali ke rumah..





PBS 1 aku sangat seronok!!
next Sem tak tahu lagi macam ne kan..
hope dapat membe kepala gila2 gak ,,''
baru boleh wat onar :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan