cAhaYa

cAhaYa

15 Mei 2011

selamat hari guru

Assalamualaikum...

eeh arini 16 mei lah..ari guru la weyh..aku mcm teruja sebab aku kan bakal guru 
(eleh dulu suh jadi cikgu tak nak)

ahh biaq pi la org nk cakap ape..yg penting sekarang aku dah masuk profesyen ni 
so aku kene lah wat yang terbaek..sampai bila aku tak nak terima hakikatkan..

aku sangat percaya pada kata-kata ni..

"jika doktor melakukan kesilapan, seorang pesakit akan mati, 
tetapi jika seorang guru melakkukan kesilapan, SATU generasi akan musnah"

dahsyatkan..so menjadi seorang guru bukan satu bidang yang mudah..kalau bukan dari sekarang kita tak tanamkan cita-cita nak didik anak bangsa kita bersungguh-sungguh..ingatlah kita merupakan perosak manusia..

"bukan mudah untuk kita memanusiakan manusia sepertimana kita memesinkan mesin"



selamat hari guru :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan